מהו מרקום ומה תפקידו בשוק העבודה

    מהו מרקום ומה תפקידו בשוק העבודה

    אם אתם תרים אחר עבודה ונתקלתם במודעות דרושים בנוסח 'דרוש מרקום' ואתם תוהים האם אתם מתאימים לתפקיד, חשוב שתדעו בצורה מדויקת מהו מרקום. נוכל לומר כי לא כל אחד מתאים באופיו למשרה תובענית זו. התחילו לקרוא והגיעו להחלטה הנכונה ביותר.

    מהו מרקום?

    המושג מרקום הוא שילוב של שתי מילים בשפה האנגלית 'שיווק' ו- 'תקשורת'. המרקום יהיה אחראי על כל ההיבט השיווקי תקשורתי של החברה בה הוא עובד. דבר זה יבוא לידי ביטוי בתחומי אחריות רבים ופעולות רבות אותן הוא יבצע, כמו למשל החלטות לגבי פרסום בטלוויזיה וברדיו, החלטות לגבי לוגו החברה, כרטיס הביקור, הפליירים אותם החברה מחלקת, ניירות המכתבים המעוצבים של החברה ועוד. איש המרקום אחראי על כל הקשור אל תחום תדמית החברה.

    מהי המטרה של המרקום?

    המטרה שלו היא ליצור קו אחיד במסר אותה החברה מעוניינת להעביר לכל אדם. דבר זה יבוא לידי ביטוי בכל דבר אותו מפרסמת החברה (כפי שציינו קודם לכן, ניירות מכתבים, לוגו ועוד). מרקום ידאג לכך שהמסר של החברה והשפה שלה תמיד יהיו בקנה אחד. ניתן לומר כי אחריות על אחידות שיווקית תקשורתית של החברה ומוצריה היא התפקיד העיקרי של המרקום. מנהלי מרקום בחברות גדולות אחראים על כל הפעילות השיווקית של החברה ואילו מרקומים בחברות קטנות יותר יהיו אחראיים על מערכת שיווקית אחת אשר כוללת את כל הקשור אל הקריאיטיב, הפרסום, המכירות, השיווק ועוד.

    תחומים עליהם המרקום אחראי

    • מכירות- המרקום אחראי לספק לאנשי המכירות של החברה בטיימינג הנכון את כל הכלים למכירה של מוצרים ושירותים    שונים של החברה.

    • מיתוג- המרקום אחראי על כל הקשור במיתוג החברה וזאת בהתאם למסגרת תקציב מוגדרת מראש.

    • אתר תדמיתי- אחריות לגבי בנייתו, הפעלתו ותחזוקתו של אתר אינטרנט תדמיתי של החברה.

    • חומרים שיווקיים - אחריות לכל הקשור בחומרים השיווקים של החברה. המרקום ידאג להביא אנשי מקצוע אשר יוכלו      לספק לו תוכן שיווקי ממתג לאתר האינטרנט, אריזות מאיש מנהל המוצר עם עיצוב המשווק את החברה ועיצוב גרפי על    המוצרים השונים, כרטיסי הביקור, ניירות המכתבים ועוד.

    • יחסי ציבור- המרקום הוא זה שאחראי על כל התקשורת השיווקית של החברה ולכן הוא זה שאחראי גם על תחום יחסי    הציבור בחברה, השתתפות בכנסים ותערוכות שונות בישראל וברחבי העולם תוך שהוא מציג את החברה ועוד.

    • אסטרטגיה- המרקום אחראי על בניית האסטרטגיה השיווקית המתאימה ביותר עבור החברה ויישום כל הצעדים           בתוכנית  זו.לסיכום, מרקום הוא אחד התפקידים המרתקים ביותר, אך כל אחד צריך לחשוב האם תפקיד זה של 'מפיק   על'  בתעשיית ההיי טק אכן מתאים לו. חשוב לקחת בחשבון כי בכל חברה תפקיד המרקום לובש פנים קצת שונות       וזאת  בהתאם לצרכים של החברה. לכן, תמיד משתלם לקרוא את דרישות
      המשרה ובהתאם להגיע למסקנה הנכונה לכם.